Stieneo-logo-klein

STIENEO interviewt sinds 2011 voortdurend ex-werknemers van Nijmeegse bedrijven en legt de verhalen vast. Daarnaast registreren wij verzamelingen, objecten, attributen en herinneringen aan de Nijmeegse industrie met het oog op mogelijke tentoonstellingen en de vastlegging van de geschiedenis daarvan.

In de week van 27- 31 januari 2014 nam STIENEO deel aan de Projectweek Engineering van de Hogeschool Arnhem-Nijmegen met de opdracht voor studenten om een model van de productielijn van meel tot macaroni (herinnering aan HONIG-deegwarenlijn) historiserend in beeld te brengen. Bij de HAN-techniek werken studenten uit 5 studierichtingen (werktuigbouwkunde, elektrotechniek,engineering, industrieel product ontwerp, en technische bedrijfskunde) in multidisciplinaire teams een week lang samen aan de projectopdracht. Klik HIER voor een Youtube filmpje speciaal gemaakt voor de Projectweek engineering op de HAN.

honig2 honig3

Voor ex-werknemers van Nijmeegse fabrieken wordt in 2014 drie maal een INLOOPSOOS georganiseerd in wijkcentra binnen voormalige industriƫle omgevingen. De eerste STIENEO-inloopsoos voor medewerkers van alle ( ook inmiddels verdwenen) bedrijven uit Nijmegen wordt 26 maart 2014 in de Klokketoren, Muntweg gehouden.

honig4

Januari 2014